Czy celowe przetrzymywanie włosów bez mycia ograniczy ich przetłuszczanie?

by - wtorek, stycznia 15, 2019


Zapewne wiele z Was usłyszało kiedyś radę typu "spróbuj przez tydzień nie myć włosów, a włosy przestaną się przetłuszczać." Niektórzy zakładają, że niemycie głowy przez tydzień sprawi, że skóra głowy i włosy zaczną się mniej przetłuszczać. Czy da się odzwyczaić włosy od częstego mycia? Jakie są wady i zalety tej metody walki z przetłuszczaniem? O tym wszystkim w dzisiejszym wpisie! 

Zacznijmy od tego, czy jeśli Wasza skóra twarzy szybko się przetłuszcza, świeci i wydobywa się z niej nadmierny łój, to próbujecie nie myć jej przez tydzień? Teraz wyobraźcie sobie jak taka skóra twarzy wyglądałaby po tygodniu niemycia. Tak samo jest z włosami. Nie dość, że ciężko to wytrzymać, to jeszcze tak nagła zmiana nie przynosi nic dobrego. Gdy włosy nie są myte przez dłuższy czas gromadzi się na skórze głowy nadmierny łój, kurz, kosmetyki do stylizacji - czyli  idealne środowisko do rozwoju bakterii, grzybów i łupieżu. Przez warstwę zanieczyszczeń skóra głowy nie jest w stanie oddychać i staje się niedotleniona. Dodatkowo na skórze może pojawić się łupież, uporczywy świąd, podrażnienie skóry głowy czy wzmożone wypadanie włosów! 
To, że skóra głowy się przetłuszcza jest czymś normalnym.W taki sposób chroni się przed nadmierną utratą wilgoci, reaguje na stres, zmiany hormonalne czy wysiłek fizyczny.

Najlepiej przetrzymywać włosy stopniowo, czyli wydłużać niemycie włosów o kilka lub kilkanaście godzin. Najlepiej jeśli włosy są wtedy związane, a my nie prowokujemy do wzmożonej aktywności gruczołów łojowych. Nie dotykamy włosów, nie masujemy skóry głowy, nie nakładamy na nią kosmetyków itd. To nie jest tak, że włosy przyzwyczajają się od razu, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość. 

Zamiast trzymania łoju na włosach przez kilka dni najlepiej ograniczyć przetłuszczanie w inny sposób. Poprawić dietę, dokładnie oczyścić skórę głowy, ograniczyć dotykanie skóry głowy czy dobrać odpowiednie kosmetyki.

Zobacz również: Ratunku! Moja skóra głowy się przetłuszcza...

Podsumowując włosy należy myć tak często jak tego potrzebują. A jeśli chcemy możemy przetrzymywać włosy stopniowo i ostrożnie - niemycie włosów i skóry głowy przez tydzień niesie ze sobą szereg negatywnych skutków ubocznych.


Jestem ciekawa jakie jest Wasze zdanie na temat celowego przetrzymywania włosów bez mycia? Jesteście na tak czy może kategorycznie na nie? Koniecznie dajcie znać w komentarzach! 

You May Also Like

8 komentarze

  1. ja nie przetrzymuje włosów, przetłuszczają się i wymagają codziennego mycia. Czasem zdarza mi się dwa dni nie myć, jednak później bez mocnego szamponu ciężko jest osiągnąć zadowalający efekt :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziwne metody. Nie przetrzymywałam nigdy, myję włosy zgodnie z ich potrzebami. Co innego jak jestem chora, wtedy myję kiedy nie mam potrzeby wychodzić z domu, a tego wymagają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgodzę się z Tobą zupełnie. Raz w życiu wpadłam na pomysł, aby przetrzymać włosy. Wytrzymałam 3 i pół dnia. Nigdy więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Również nie przetrzymuje moich przetłuszczających się włosów. Myję je tak często jak tego potrzebują, raz przetrzymałam prawie 5 dni to głowa mnie tak bolała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głowa Cię bolała od niemycia włosów? Sorry ale dziwnie to brzmi - nerwica?:P

      Usuń
  5. u mnie dobrze sprawdzają sie maseczki z glinką i szampony do włosów z tym składnikiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje włosy potrzebują mycia dwa razy w tygodniu. Nie wyobrażam sobie nie myć ich przez dłuższy czas

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja myję włosy co 2 dni i nie przetrzymuję ich bez potrzeby :p

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że jesteś! Koniecznie zostaw komentarz ❤️

Obraźliwe komentarze lub te dotyczące życia prywatnego zostają automatycznie usuwane.
Proszę o niezostawianie linków do swoich blogów w komentarzach.