Jak farbuję swoje włosy? Wszystko o farbowaniu włosów blond.

by - środa, lipca 05, 2017

Jedna z Was - moich stałych czytelniczek poprosiła mnie o to abym opowiedziała dokładnie czym farbuję swoje blond włosy. Więc dziś postaram się wyjaśnić w jaki sposób, bez użycia rozjaśniacza tworzę na swoich włosach piękny, neutralny blond. Ciekawe? Zapraszam do lektury ;)


Zacznijmy od tego czego potrzebujemy:
1. Farbę (w moim przypadku Alfaparf Evolution of the Color 11.11)
2. Aktywator (ja akurat mam Matrix Creme Oxydant 12%)
3. Nanoplex kuracja regenerująca podczas koloryzacji (opcjonalnie)
4. Szczotka lub grzebień z szeroko rozstawionymi zębami
5. Plastikową miseczkę
6. Pędzelek z plastikowym trzonkiem do mieszania farby i rozprowadzania gotowej mieszanki na włosach
7. Stary ręcznik


KROK 1. Wykonanie próby uczuleniowej
Przed rozprowadzeniem farby na włosach należy wykonać próbę uczuleniową. W tym celu rozprowadzamy niewielką ilość farby na zgięciu łokcia, po kilku minutach zmywamy i czekamy 48 godzin. Jeśli w tym czasie nie wystąpi na skórze reakcja alergiczna (wysypka, pieczenie, świąd). można przystąpić do farbowania włosów.

KROK 2. Przygotowanie włosów do koloryzacji
Włosy przed koloryzacją powinny być lekko przetłuszczone, czyli pokryte cienką warstwą wydzieliny gruczołów łojowych, która ochroni włosy i skórę głowy przed szkodliwym działaniem farby. Nie myjemy włosów tuż przed koloryzacją ale za to dokładnie je szczotkujemy. Dzięki szczotkowaniu pozbędziemy się z włosów kurzu i resztek kosmetyków. 

KROK 3. Przygotowanie farby
Tuż przed farbowaniem łączymy farbę z aktywatorem w taki sposób aby powstała jednolita masa. Oba produkty należy połączyć we właściwej proporcji (1:2) - tylko wtedy mieszanka będzie miała odpowiednią konsystencje i zapewni włosom właściwy kolor. Do miseczki z farbą dodajemy nanoplex 1 i gotowe. Jeśli farba nie zostanie wykorzystana, należy ją wyrzucić. 

KROK 4. Rozprowadzanie farby na włosach
Najpierw dzielimy włosy na 4 sekcje zaczynając od środka głowy od czoła do karku i kolejny od jednego ucha do drogiego. Każdą z czterech sekcji podpinamy plastikową spinką. W ten sposób możemy przejść do nakładania farby. Mieszankę rozprowadzamy na odrostach: najpierw pokrywamy włosy wyrastające nad karkiem, następnie te wokół uszu a kończymy na szczycie głowy. Jeśli włosy są siwe, rozpoczynamy od miejsc w których siwizny jest najwięcej. 
Po nałożeniu farby nie przykrywamy włosów folią ani ciasno ich nie związujemy!

KROK 5. Trzymanie farby na włosach
W przypadku farby Alfaparf czas pozostawienia farby na włosach wynosi 50-55 minut. Aby wyrównać końcówki i długość wyblakłych włosów należy emulgować w ostatnich 10 minutach czasu pozostawienia farby na włosach (ja pomijam ten krok). 
Czas trzymania farby liczymy od momentu całkowitego nałożenia produktu.

KROK 6. Zmywanie farby 
Zwilżamy włosy odrobiną ciepłej wody, a następnie masujemy przez 2-3 minuty aby powstała piana, co dodatkowo zwiększy intensywność koloryzacji. Potem dokładnie płuczemy włosy, masując skórę głowy aż do momentu, gdy woda będzie zupełnie czysta. 

Krok 7. Pielęgnacja po koloryzacji
Po dokładnym spłukaniu farby nakładamy nanoplex 2 na całe włosy, od nasady aż po końcówki i pozostawiamy na włosach na minimum 10 minut. Po tym czasie myjemy włosy szamponem, nakładamy ulubioną odżywkę i gotowe.


Co zauważyłam po kilku miesiącach stosowania farby Alfaparf? Przede wszystkim kondycja włosów! :) Mój odrost nie jest już tak puszysty jak za czasów rozjaśniacza. Jest za to bardziej gładki i niesamowicie lśniący! Jeśli więc od dawna rozjaśniamy swoje kosmyki a mamy problem z kruszącymi się włosami, nie możemy nad nimi zapanować mimo używania masek, masy silikonów, olejowania, zależy nam na domowym stworzeniu pięknego blondu - spróbujmy przejść z rozjaśniacza na farbę ;) 

*Jeśli nie mamy doświadczenia w samodzielnym farbowaniu swoich włosów lub nie czujemy się w tej kwestii zbyt pewnie, możemy wybrać się do fryzjera z zakupioną przez nas farbą i poprosić do o wykonanie tego za nas. 


Mam ogromną nadzieję, że powyższy post w czymś Wam pomógł i zaspokoiłam Waszą ciekawość na temat farbowania moich włosów. Koniecznie piszcie czy miałyście do czynienia z farbami Alfaparf! ;) 


You May Also Like

7 komentarze

  1. ja w sumie nigdy nie robię próby uczuleniowej. Wiem, że to w sumie nie dobrze, ale nigdy nic mnie nie uczuliło

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zmieniać kolor włosów:) wiem , że to bardzo je niszczy i osłabia ale staram się używać bardzo delikatnych farb, które nawet poprawiają kondycję włosów. Przetestowałam i bardzo lubię farby gliss kur :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też sama farbuje swoje włosy i jestem zadowolona z efektów. Na https://swiat-kosmetykow.pl/farbowanie-wlosow-bez-tajemnic-dla-kogo-zimne-odcienie znalazłam porady jak prawidłowo dobrac odcień farby do typu urody. Okazały się bardzo pomocne. Teraz mam bardzo jasne włosy, w których czuję się doskonale ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem naturalną brunetką, ale dużo lepiej mi w blondzie. Ta farba jest zaskakująco dobra w porównaniu, ze wszystkimi innymi stosownymi poprzednio (przez fryzjerów włącznie). Do tej pory zawsze fryzjer najpierw mi ściągał kolor z odrostu, potem dopiero farbował. Było to strasznie żmudne i drogie. Już miałam wracać do swojego koloru. I podjęłam ostatnią próbę. Przeszperałam chyba cały internet (opinie, rekomendacje, oceny) - i wynik był jednoznaczny Alfaparf. Pierwszy efekt zaraz po farbowaniu nie był powalający, odrosty były lekko szaro-Żółtawe. Na szczęście po kilku myciach kolor się wyrównuje i jest piękny, lekko zimny, jasny blond. Niesamowite jest to, że ta farba nie tylko nie niszczy włosów, ale ma się wrażenie, że je pielęgnuje. Mój kolor to też 11.11. Trzymam trochę krócej niż autorka bloga ok. 40. min.

    OdpowiedzUsuń
  5. No i proszę jaki ładny kolor wyszedł. U mnie z samodzielnym farbowaniem to różnie bywa. Częściej robiłam to sama jak miałam krótsze włosy. Jakoś tak łatwiej sobie poradzić. Teraz jak są dość długie to już wolę iść do fryzjera, żeby to po prostu profesjonalnie i przede wszystkim ładnie było. Nawet muszę sobie zamówić nową szczotkę do włosów, ta na https://allegro.pl/produkt/olivia-garden-fingerbrush-combo-szczotka-do-wlosow-large-e770e820-4970-4358-adb7-7e16b3d7f631 zwróciła moją uwagę. Przede wszystkim jest duża, też do masażu głowy się nadaje. Chroni nawet przed przesuszeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wpis! Farbowanie włosów to nie taka prosta sprawa

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że jesteś! Koniecznie zostaw komentarz ❤️

Obraźliwe komentarze lub te dotyczące życia prywatnego zostają automatycznie usuwane.
Proszę o niezostawianie linków do swoich blogów w komentarzach.