Jak dbać o włosy zimą? Kilka prostych zasad.

by - wtorek, stycznia 16, 2018



Zima to bardzo trudny okres dla naszych włosów. Ciągła zmiana temperatury, elektryzowanie czy łamanie to tylko część problemów z jakimi zmagamy się zimą. Jak o nie dbać by w tym trudnym dla nich okresie wyglądały pięknie i zdrowo? O tym dowiecie się w dalszej części posta :-)


NOŚ CZAPKĘ!

Noszenie czapki to bardzo ważna kwestia nie tylko ze względów zdrowotnych ale także z uwagi na włosy. Zimno wpływa negatywnie nie tylko na włosy ale również na cebulki - uszkodzenie ich może spowodować wzmożone wypadanie włosów, a także ich wolniejsze odrastanie. Kupując zimową czapkę, warto zwracać uwagę na metki. Czapki wykonane z naturalnych tkanin takich jak wełna, zapewniają dobrą ochronę przed zimnem i pozwalają skórze głowy oddychać. Warto też po każdym praniu wypłukać czapkę w płynie do płukania tkanin, który zapobiegnie elektryzowaniu się lub spryskać od wewnątrz płynem antystatycznym w sprayu. 

DOKŁADNIE WYSUSZ WŁOSY! 

Jeśli możemy, najlepiej jest pozwolić wysychać włosom samoistnie. Przez całą zimę nasze włosy narażone są na bardzo suche, gorące powietrze - nie powinniśmy ich dodatkowo wysuszać suszarką. Jeśli nie możemy lub nie jesteśmy w stanie wysuszyć naszych włosów naturalnie, warto sięgnąć po suszarkę z jonizacją i chłodnym nawiewem. Chłodny nawiew ograniczy przesuszenie włosów, a funkcja jonizacji zminimalizuje ryzyko puszenia się. 

NAWILŻAJ, ODŻYWIAJ I OLEJUJ! 

Zimno, wiatr, suche powietrze w domu wymagają włączenia do pielęgnacji mocniej nawilżających, treściwych masek i odżywek. Najlepiej wybierać maski nawilżające zawierające w swoim składzie D-panthenol czy aloes i zostawiać ją na włosach dłużej raz lub dwa razy w tygodniu. Olejowanie przed myciem może okazać się dla naszych włosów równie ważne. Dla mnie olejowanie ma ogromne znaczenie nie tylko zimą ale przez cały rok. Obecnie używam ajurwedyjskiej terapii o której pisałam tutaj. Sprawdza się znakomicie ;)

NIE ZAPOMINAJ O SILIKONACH!

Silikony zimą są świetnym sposobem na ochronę włosów przed uszkodzeniami mechanicznymi jak i wysoką czy niską temperaturą. Unikajmy ich w szamponach a szukajmy w odżywkach (przede wszystkim tych bez spłukiwania) i silikonowym serum. O moim ulubionym sposobie na zabezpieczanie włosów przeczytacie tutaj.

TRAKTUJ WŁOSY DELIKATNIE!

Włosy w okresie zimowym są osłabione, narażone na urazy mechaniczne o zamki kurtki, są przygniatane paskiem od torebki czy ciągle pocierane o szalik, dlatego warto zwracać uwagę na to by traktować je delikatnie. Jeśli to możliwe starajmy się związywać włosy w luźny warkocz czy kucyk. Dobrym rozwiązaniem może również okazać się zmiana ręcznika na zwykłą koszulkę przy myciu włosów - więcej o niej przeczytacie tutaj. U mnie ta metoda sprawdza się genialnie i znacząco wpłynęła na kondycję moich włosów. 


A jak Wy dbacie o swoje włosy zimą? Macie jakieś sprawdzone sposoby na pielęgnację włosów w tym trudnym okresie? Koniecznie dajcie znać w komentarzach! :-) 

You May Also Like

22 komentarze

  1. Musze blizej przyjrzec sie tej terapii arjuwedyjskiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak, czapka obowiązkowo musi być ;) Ja przez cały rok dbam o włosy, czyli olejki, maski, odżywki, wcierki i inne cuda idą w ruch ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak zimą trzeba bardzo dbać o włosy i uwielbiam nosić czapki!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. No niestety czapka potrafi dokopac wlosa :) Ale uwielbiam czapy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czapka musi być. ^^ Kiedyś nie lubiłam nosić, ale teraz absolutnie mi nie przeszkadza. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie potrafię się przekonać do czapki - w tym roku robiłam milion podejść, mierzyłam różne modele i warianty... no i nic. :c A wiem, ze to nie dobrze ani dla włosów, ani dla zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  7. jedyne czego nie robię to czapka... Nie znoszę czapek :(

    OdpowiedzUsuń
  8. I czapkę trzeba nosić... Nie lubię czapek, ale co zrobić...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę sie ze tu trafiłam . Mam duży problem z włosami. Spróbuje twoich metod.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne rady, ciekawy blog- zostaję na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  11. pierwszy punkt w sumie załatwi wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja muszę w końcu zacząć nosić czapkę! Bo niestety nie mam tego w nawyku :(
    Pozdrawiam i obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja staram się stosować wszystkie te porady :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety, ale tej zimy zaniedbałam swoje włosy, czego skutki coraz bardziej odczuwam. Moje włosy wypadają mi na potęgę i zrobiły się matowe oraz bardziej zniszczone :( Super pomocny wpis! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. najlepszy spobos na ladne wlosy to po prostu ich nie malowac;-))

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post ;) Nie mam jakiś must have jeśli chodzi o pielęgnację włosów zimą .. ale z tego co czytam u Ciebie to stosuję się do wielu z nich. Jedynie co musiałabym częściej stosować jakieś maski czy olejowanie ;)
    Zapraszam do mnie :))
    https://lamodenathalie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Koniecznie muszę zacząć nosić czapkę :D Na pewno moje włosy byłyby za to bardzo wdzięczne :D
    Trafne rady.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! <3

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. olejek rycynowy, maski, ostatnio polubiłam się też z różbymi sprayami :D masz piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje włosy w ogóle bardzo lubią silikony więc nie żałuję ich moim włosom w tym trudnym, zimowym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatne i rzeczowe wskazówki - takich nigdy dość i warto je przypominać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla mnie najważniejsze są silikony i upinanie włosów przed wyjściem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że jesteś! Koniecznie zostaw komentarz ❤️

Obraźliwe komentarze lub te dotyczące życia prywatnego zostają automatycznie usuwane.
Proszę o niezostawianie linków do swoich blogów w komentarzach.