Bawełniana koszulka zamiast ręcznika czyli jak uchronić włosy przed niszczeniem

by - sobota, stycznia 06, 2018

O tym, żeby zamiast ręcznika po umyciu włosów nałożyć bawełnianą koszulkę dowiedziałam się całkiem niedawno. Pomyślałam więc, że to idealny pomysł na wpis i przekonanie Was, że często prawidłowe dbanie o włosy składa się z małych, niepozornych kroków, które w połączeniu ze sobą dają efekty w postaci poprawy kondycji włosów.


Zacznijmy od tego jakie skutki niesie ze sobą tarcie włosów zwykłym ręcznikiem. Mokre włosy bardziej narażone są na uszkodzenia a twardy ręcznik posiada  bardzo chropowatą i nieregularną strukturę, która haczy o włosy i tym samym je niszczy. Ponadto powoduje efekt puszenia się włosów i sprzyja plątania dzięki czemu zwiększamy tendencję do powstawania kołtunów. Poprzez dynamiczne ruchy włosy tracą miękkość, stają się szorstkie i matowe. Przez jedno mycie i odsączenie włosów ręcznikiem tradycyjnym, włosy nie niszczą się, ale w perspektywie kilku miesięcy owszem i to w znacznym stopniu.

Dlaczego warto używać bawełnianej koszulki? Niewątpliwie jej największą zaletą jest to, że wchłania ona wilgoć nie wysuszając przy tym włosów. Bawełniana koszulka posiada gładką strukturę, która nie niszczy włosów. Włosy stają się bardziej ujarzmione i mniej się puszą. Ta metoda również znakomicie sprawdzi się u osób z kręconymi włosami.

Podsumowując polecam wszystkim zmianę ręcznika na zwykłą bawełnianą koszulkę. Tak mały krok a może mieć ogromny wpływ na kondycje waszych włosów.


Znacie tę metodę? A może stosujecie ją już od dłuższego czasu? Koniecznie dajcie znać w komentarzach! :) 

You May Also Like

20 komentarze

  1. O kurde nie wiedziałam o tym muszę wypróbować ten patent z koszulką :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. O tym nie słyszałam i chyba nie skorzysta, bo koszuli szkoda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale koszulka wcale nie musi być nowa ;) równie dobrze może być inny bawełniany materiał.

      Usuń
  3. Już od dawna miałam wypróbowac tą metodę. Ciekawa jestem czy zauważę różnicę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze słyszę o tej metodzie :) Wypróbuję na pewno! :)

    Zapraszam CAKEMONIKA :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam tę metodę i próbowałam tego kilka razy, ale prawdę mówiąc nie zauważyłam jakiejś szczególnej różnicy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od dawna używam koszulki, teraz muszę spróbować ręcznika z mikrofibry dla porównania, dużo osób go chwali :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy post! Szczerze mówiąc nie sądziłam, że aż tak duży wpływ na stan i kondycję włosów ma właśnie ręcznik :) Dobrze, że trafiłam na Twój post! Od teraz zmieniam nawyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak! Zamiana ręcznika na bawełnianą koszulkę to jedna z najlepszych rzeczy jakie możemy zrobić dla włosów. Sama mam naturalnie kręcone włosy i dzięki takiej właśnie zamianie poprawiłam ich kondycję! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz spotykam się z tą metodą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cenne informacje :) ile to jest rzeczy o których nie wiemy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno i od wielu o tym słyszałam, ale jakoś nie zdobyłam się jeszcze na ten krok ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam już dawno o tym, ale jakoś jeszcze nie wypróbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o tym dawno, jednak jakoś jeszcze nie wypróbowałam tej metody.

    OdpowiedzUsuń
  14. Coraz częściej słyszę o tym sposobie :) Muszę zacząć go stosować. Obserwuję i zapraszam do siebie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O jej!
    Nigdy o tym nie słyszałam!
    Muszę koniecznie to wypróbować :)
    Super patent.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze jestem zszokowana kiedy panie w salonach fryzjerskich z zapałem trą włosy klientek, nie mogę na to patrzeć. I zdarza się to, niestety dużo częściej niż można by się spodziewać.
    Patentu z koszulką nie znam, przetestuję. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam o tym rozwiązaniu, ale na ogół sięgam po ręcznik ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. O tym sposobie wyczytałam w grupie o włosach na fb, od tamtej pory stosuję i całkowicie odstawiłam ręcznik :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że jesteś! Koniecznie zostaw komentarz ❤️

Obraźliwe komentarze lub te dotyczące życia prywatnego zostają automatycznie usuwane.
Proszę o niezostawianie linków do swoich blogów w komentarzach.