Odżywka a maska do włosów - na czym polega różnica?

by - czwartek, października 26, 2017

Wiecie czym różni się odżywka od maski? Są to produkty odmienne pod względem działania, które wzajemnie uzupełniają się w pielęgnacji włosów. W dzisiejszym poście postaram się wyjaśnić Wam dokładnie na czym polega ta różnica i jakie właściwości niesie ze sobą używanie jednego i drugiego. Ciekawe? Zapraszam do czytania dalej! :)


ODŻYWKA 

1. Odżywka służy przede wszystkim do pielęgnowania włosów.
2. Nie wnika we włos, działa powierzchownie.
3. Pomaga rozczesać włosy, nadaje blasku i uelastycznia.
4. Odżywki nakłada się na zazwyczaj na 1-2 minuty po myciu.
5. Są mniej treściwe od masek i nieco różnią się od nich składem.
6. Działają tylko od mycia do mycia i dają krótkotrwały efekt w przeciwieństwie do masek.
7. Odżywka powinna być nakładana po każdym myciu włosów.
8. Pamiętajcie aby odpowiednio dobierać ją do rodzaju włosów oraz uwzględniać niektóre problemy z włosami.


MASKA

1. Maska wnika głęboko we włosy odżywiając, nadając blasku i uelastyczniając.
2. Zostawia ochronną powłoczkę na włosie i chroni przed uszkodzeniami.
3. Systematyczne stosowanie masek naprawia strukturę włosów na dłuższy czas.
4. Maski zawierają dużą ilość składników odpowiedzialnych za transport odżywczych substancji w głąb włosa.
5. Zazwyczaj trzymamy je na włosach 30-40 minut. Ich konsystencja jest zbita i bardziej treściwa (są również maski, które działają w 5 minut).
6. Częstotliwość stosowania maski zależy od stanu naszych włosów, najlepiej stosować ją 2 razy w tygodniu.
7. Aby maska zadziałała jeszcze silniej należy nałożyć na głowę foliowy czepek i owinąć ręcznikiem.
8. W porównaniu do odżywek, maski do włosów zdecydowanie bardziej intensywnie regenerują suche i zniszczone włosy.




Mam nadzieję, że dobrze wyjaśniłam Wam na czym polega ta różnica. Jak widzicie maska jest produktem znacznie silniejszym od odżywki. U mnie stosowanie masek i odżywek zależy od ilości wolnego czasu. Jeśli czasu jest mało nakładam odżywkę a jeśli mogę poświęcić więcej czasu na pielęgnacje decyduje się na maskę. Pamiętajcie aby ze swojej pielęgnacji nie wykluczać jednego i drugiego. Produkty te powinny się wzajemnie uzupełniać.


A jaka jest według Was najbardziej istotna różnica między maską a odżywką? 

You May Also Like

13 komentarze

  1. Bardzo fajny post, na pewno przyda się osobą, które zaczynają przygodę z pielęgnacją włosów

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie odżywka i maska niczym się nie różni i traktuje je jak te same produkty. :p Chociaż, jest dla mnie jedna różnica... Niekiedy maski o podobnym składzie do odżywki,są w większej pojemności za tą samą cenę odzywki, która ma mniej mililitrów. Wtedy oczywiście wolę zainwestować w maskę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje wyjaśnienia potwierdziły to co sama sobie wykombinowałam;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre podsumowanie :) chociaż czasem produkt jest opisany jako maska, a skład i działanie ma jak odżywka - lub na odwrót :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne podsumowanie :) Ja tam zawsze stosuję takie produkty zamiennie - w zależności od tego, na co mam akurat ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam szczerze mówiąc o takich różnicach - nigdy nie mam czasu na maski, więc najczęściej stosuję odżywkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny post, ja używam tylko odżywek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy zbyt nie przykładałem uwagi do pielęgnacji włosów, stąd też nie wiedziałem, że między maską a odżywką są aż takie różnice. Człowiek uczy się całe życie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardz fajnie podane różnice mmiędzy maską a odżywką. Takie informacje przydadzą się podczas zakupów :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że jesteś! Koniecznie zostaw komentarz ❤️

Obraźliwe komentarze lub te dotyczące życia prywatnego zostają automatycznie usuwane.
Proszę o niezostawianie linków do swoich blogów w komentarzach.